Viikkotunnit kevät 2022

alkaen 10.1.22

Tuntikuvaukset


Ohjattu astangajooga

(neljänä keskiviikkona klo 17:00-18:30 mysoretunnin paikalla 5.1., 2.2., 2.3. ja 30.3.2022 )

Astangan mysoretunnista poiketen, et tarvitse olla käynyt astangan alkeiskurssia osallistuaksesi tälle tunnille. Astangajooga on liikunnallista ja fyysistä joogaa, jossa pyritään voiman ja notkeuden tasapainoon. Lisäksi hengityksen tahtiin tehtävät liikkeet puhdistavat sekä tasapainottavat kehoa ja mieltä. Ohjattu astangajooga on sanallisesti ohjattu tunti, jossa tehdään yhdessä astangajoogan seisomasarja sekä loppuliikkeitä. Ohjauksessa pyritään tarjoamaan harjoitukseen variaatioita, jotta tunnille voivat osallistua kaiken tasoiset joogit. Pukeudu hengittäviin ja joustaviin vaatteisiin. Harjoituksen pituus on 90 minuuttia.

Mysore

Perinteinen astangajoogan avustettu mysoreharjoitus. Tunneille voivat osallistua kaiken tasoiset joogit, jotka ovat käyneet vähintään alkeiskurssin. Tunnilla kukin tekee omaan tahtiin oman mittaisensa harjoituksen jaksamisensa, tuntemustensa ja edistyneisyytensä mukaan. Ohjaaja avustaa yksitellen fyysisesti linjaamalla, avustamalla ja syventämällä asanoita, sekä sanallisesti neuvomalla. Yhteinen aloitus. Harjoitus loppuu loppurentoutukseen kun oma harjoitus on tehty. Käytettävissä 90 minuuttia.

Lempeä jooga

Lempeä jooga on palauttavaa, tasapainottavaa ja avaavaa. Lempeä jooga sopii aivan kaikille oman kehon ja mielen huoltamisesta kiinnostuneille. Tunti on yhdistelmä miellyttävää ja kuulostelevaa virtaavaa liikettä sekä asentoihin hetkeksi lepäämään jäämistä. Tietoinen hengitys sekä joogan hengitysharjoitukset (pranayama) ovat mukana tunnilla. Tunnelma on meditatiivinen, rentouttava ja rauhoittava. Pukeudu mukaviin ja joustaviin vaatteisiin. Harjoituksen pituus 90 minuuttia.

Yin jooga

Lempeä ja helppo yin-jooga soveltuu hyvin kaikille eikä aikaisempaa joogakokemusta tarvita. Tunnilla pysähdytään oman kehon äärelle sitä kuunnellen ja harjoitellen irti päästämistä ja antautumista. Tunnilla tehdään lempeitä, pitkäkestoisia syvävenyttäviä liikkeitä, joiden avulla hellitetään lihastyöstä ja avataan kehoa syvemmältä. Harjoitus päätetään loppurentoutukseen. Rauhallisen harjoituksen avulla voimme rauhoittaa hermostoamme ja siten tasapainottaa mieltä ja laskeutua siihen sisäiseen rauhan tilaan, joka meiltä jokaiselta löytyy syvältä sisältämme. Pukeudu mukaviin ja joustaviin vaatteisiin. Harjoituksen pituus on 90 minuuttia.

Yin Tonics

Yin Tonics -tunnit ovat kiinalaiseen lääketieteeseen vahvasti pohjaavia hoidollisia yin-joogatunteja. Kevään aikana käymme läpi kolme eri sarjaa. Qi Tonic -sarjan tavoite on lisätä ja vahvistaa qi:tä tehostamalla kehon kykyä prosessoida qi:tä. Sarja lisää elinvoimaa ja jaksamista. Palautuminen Tonic -sarja tähtää palautumiseen qi:n virtauksen parantumisen kautta. Sarja auttaa stressin hallinnassa, kehon rauhoittamisessa sekä kivun hallinnassa. Ruoansulatus Tonic -sarja auttaa suolistoa ja sisäelimiä toteuttamaan tehtäviään optimaalisesti. Ruoansulatusprosessi on kriittinen osa qi:n tuotantoa ja sillä on vaikutuksia yleiseen energiatasoon. Pukeudu mukaviin ja joustaviin vaatteisiin. Harjoituksen pituus on 1,5 tuntia.


Suosittelen koronatilanteen vuoksi, että tuot tunneille mukaan oman joogamaton, joogatiilet, bolsterin, joogavyön ja viltin, mutta voit myös lainata näitä kaikkia joogahuoneelta. Joogamatot puhdistetaan jokaisen käytön jälkeen, mutta ikävä kyllä muita välineitä ei.

Klikkaa tästä ajanvarausjärjestelmään.