Viikkotunnit kevät ja kesä 2021

29.8.21 saakka

Viikkotunnit syksy 2021

alkaen 30.8.21

Tuntikuvaukset


Ohjattu astangajooga

(neljänä keskiviikkona klo 19:00-20:30 mysoretunnin paikalla 1.9., 29.9., 27.10. ja 24.11. )

Astangajooga on liikunnallista ja fyysistä joogaa, jossa pyritään voiman ja notkeuden tasapainoon. Lisäksi hengityksen tahtiin tehtävät liikkeet puhdistavat sekä tasapainottavat kehoa ja mieltä. Ohjattu astangajooga on sanallisesti ohjattu tunti, jossa tehdään yhdessä astangajoogan seisomasarja sekä loppuliikkeitä. Ohjauksessa pyritään tarjoamaan harjoitukseen variaatioita, jotta tunnille voivat osallistua kaiken tasoiset joogit. Pukeudu hengittäviin ja joustaviin vaatteisiin. Astangan mysoretunnista poiketen, et tarvitse olla käynyt astangan alkeiskurssia osallistuaksesi tälle tunnille. Harjoituksen pituus on 90 minuuttia.

Lempeä jooga

Lempeä jooga on palauttavaa, tasapainottavaa ja avaavaa. Lempeä jooga sopii aivan kaikille oman kehon ja mielen huoltamisesta kiinnostuneille. Tunti on yhdistelmä miellyttävää ja kuulostelevaa virtaavaa liikettä sekä asentoihin hetkeksi lepäämään jäämistä. Tietoinen hengitys sekä joogan hengitysharjoitukset (pranayama) ovat mukana tunnilla. Tunnelma on meditatiivinen, rentouttava ja rauhoittava. Pukeudu mukaviin ja joustaviin vaatteisiin. Harjoituksen pituus 90 minuuttia.

Yin

Lempeä ja helppo yin-jooga soveltuu hyvin kaikille eikä aikaisempaa joogakokemusta tarvita. Tunnilla pysähdytään oman kehon äärelle sitä kuunnellen ja harjoitellen irti päästämistä ja antautumista. Tunnilla tehdään lempeitä, pitkäkestoisia syvävenyttäviä liikkeitä, joiden avulla hellitetään lihastyöstä ja avataan kehoa syvemmältä. Harjoitus päätetään loppurentoutukseen. Rauhallisen harjoituksen avulla voimme rauhoittaa hermostoamme ja siten tasapainottaa mieltä ja laskeutua siihen sisäiseen rauhan tilaan, joka meiltä jokaiselta löytyy syvältä sisältämme. Pukeudu mukaviin ja joustaviin vaatteisiin. Harjoituksen pituus on 90 minuuttia.

Voimajooga

Voimajooga on virtaavan dynaaminen harjoitus, joka kehittää voimaa, tasapainoa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa kokonaisvaltaisesti. Asanoihin eli asentoihin edetään asteittain, joten voit omaa kehoa sekä mieltä kuulostellen valita itsellesi sopivan version. Tunnilla pääset haastamaan itseäsi oman kunto- ja taitotasosi mukaisesti voimaantuen niin henkisesti kuin fyysisesti. Pukeudu hengittäviin ja joustaviin vaatteisiin, sillä tunnilla saattaa energian lisäksi myös hiki virrata. Harjoituksen pituus on 90 minuuttia.

Mysore

Perinteinen astangajoogan avustettu mysoreharjoitus. Tunneille voivat osallistua kaiken tasoiset joogit, jotka ovat käyneet vähintään alkeiskurssin. Tunnilla kukin tekee omaan tahtiin oman mittaisensa harjoituksen jaksamisensa, tuntemustensa ja edistyneisyytensä mukaan. Ohjaaja avustaa yksitellen fyysisesti linjaamalla, avustamalla ja syventämällä asanoita, sekä sanallisesti neuvomalla. Yhteinen aloitus. Harjoitus loppuu loppurentoutukseen kun oma harjoitus on tehty. Käytettävissä 90 minuuttia.


Suosittelen koronatilanteen vuoksi, että tuot tunneille mukaan oman joogamaton, joogatiilet, bolsterin, joogavyön ja viltin, mutta voit myös lainata näitä kaikkia joogahuoneelta. Joogamatot puhdistetaan jokaisen käytön jälkeen, mutta ikävä kyllä muita välineitä ei.

Klikkaa tästä ajanvarausjärjestelmään.